tiistai 31. maaliskuuta 2009

pelejä ja auringosta nauttimista

Sillon kun Samuel oli ihan vauva tarttui kirpputorilta äidin matkaan kukkokiekuumuu lasten peli. Peli on ollut varastossa odottamassa pienten pelaajien kasvamista ja nyt äidin vapaapäivän kunniaksi päätettiin kokeilla osattaisiinko pelata sitä.
Peliin kuuluu pelilauta, joka muistuttaa maatalon pihapiiriä, rakennuksineen ja eläimineen, pelinappulat ja ääninoppa. Ajatuksena on että lapset ovat maatalossa lomalla, tutustumassa eri eläimiin (lammas, lehmä, koira, kissa, hevonen ja kukko). Keskellä pelilautaa on aitaus, jossa pahvikiekoissa on eläinten kuvia (nurinpäin käännettynä). Tarkoitus on saada kerätyksi itselleen yksi jokaisesta eläimestä. Heitettyään noppaa pitää kuunnella mikä ääni siitä kuuluu, jos ääni kuuluu jollekin niistä eläimistä jotka löytyvät ympyrästä jossa pelaaja seisoo, saa keskellä olevasta aitauksesta nostaa yhden eläinkiekoista. Jos sama eläin löytyy pelaajan ympyrästä pelaaja saa pitää kiekon. Voittaja on se jokaa saa ensiksi kerättyä itselleen kaikki kuusi eläintä.
Pelaaminen onnistui yllättävän hyvin :) vähän tuotti oman vuoron odottaminen vaikeuksia aluksi, mutta loppua kohti sujui jo aika mallikkaasti. Samuelista oli haska heittää isoa noppaa ja tunnistaa eläinten ääniä, sekä laskea, montako askelta saa kerralla liikkua. Samalla opeteltiin myös vihannesten nimiä, kun nopan silmäluku oli merkattu eri vihnneksin. Suurimmat naurut sai aikaan kukkakaali, joka oli numeron yksi paikalla. On meillä aika harvoin käytetty vihannes...

Samuelin vuoro hettää noppaa, Daniel kannustaa vieressä


Iltapäivästä pinkaistiin vielä poikien kanssa vielä pihalle, nauttimaan upeasta kevättalven auringonpaisteesta.

varaslähtö kesään :)


Kato äiti, mä jaksan vetää Tanielia!


tämän näköisenä pikkumies saapui sisälle (oli ulkona hetken itekseen, kun tulin sisälle riisumaan Danielia). Kysymykseen mitäs olet tehny, Samuel vastasi: "Olin piipussa". Hetken asiaa selvitettyäni, selvisi että oli ollut tutkimassa pihalla (ympäri vuoden) olevaa grilliä.

2 kommenttia:

  1. Tuo peli on varmasti tosi kiva!! Ihania juttuja ja kuvia blogisi täynnä! Aurinkoisia kevätpäiviä teille edelleenkin!

    VastaaPoista
  2. Meilläkin on innostuttu peleistä. Tein hyviä löytyöjä kirppiksellä ja nyt pelataan lähes joka päivä Chocoa. :o)

    Ihania kevätkuvia!

    VastaaPoista