tiistai 23. elokuuta 2011

pienen miehen suuri suru

Pojilla on pienet pallot (saatu siis kauan sitten) joista kovasti tykkäävät ja joilla kovasti leikitään edelleen. Samuelin pallossa on salaman kuva ja Danielin pallossa nalle puh. Pallot kulkeutuvat milloin minnekin ja tällä kertaa ainakin toinen on ulkona, Danielin pallo.

Samuel heitteli palloa autotallin oveen ja yritti saada sitä katolle ja sieltä rännin kautta maahan. Kävin kieltämässä, koska pallo luultavasti jäisi katolle tai jumittuisi ränniin. Samuel jatkoi pallolla leikkimistä pihalla.

Hetken päästä Samuel tuli kertomaan, että:" Danielin pallolle oli käynyt huonosti". Oli laittanut sen sadevesiputkeen, eikä tiennyt missä se on nyt. Iskä lähti tilannetta katsomaan ja niin paljon pienempi putkea oli pallo, että se oli putkea pitkin vierinyt matkoihinsa, maan alle. Itku kurkussa tuli pyytämään Danielilta anteeksi ja Daniel antoi.

Kohta samuel itki valtoimenaan iltapala pöydässä ja toisteli:" Olen niin pahoillani". Kysyttäessä mikä on hätänä, vastasi:" Hyvästi koti ja kaunis maa, niitä ei sitten ole kun tulee tulva". Ihmeteltiin, kuinka niin??? Samuel vastasi itkien:" Se pallo tukkii sen putken ja sitten tulee kamala tulva ja sitten kaikki on poissa, olen niin pahoillani."
Voi pienen ajatuksenjuoksua...

Vei kauan aikaa selittää että kyllä se pallo siellä putkessa kulkee, eikä sitä tuki, kun on niin paljon pienempi, kuin putki. Lopulta Samuel rauhoittui iltapalalle.
Iltapesulle mennessä tuli itku kuitenkin uudestaan ja Samuel sanoi:" Kohta ihmiset järjestää keräyksen että näillä rahoilla voitte sitten Samuelin lähettää Amerikkaan, kun se on niin kamala. (meillä on paljon kuunneltu Vaahteramäen Eemeliä lähiaikoina ja siinä on tällainen kertomus)

Niin istuttiin sylikkäin ja kerroin ettei me lähetettäis Samuelia mihinkään pois koska, äiti ja iskä rakastaa Samuelia. Samuelin kasvoille levisi onnellinen hymy.

Äidin ja iskän rakas <3

2 kommenttia:

  1. Voi toista, on se mielenkiintosta tuo pinen ihmisen ajatusten kulku...

    VastaaPoista
  2. Voi liikkis mikä juttu. :) Nyt vasta luin ja moneen kertaan piti lukea. ;)

    VastaaPoista