sunnuntai 19. huhtikuuta 2009

Hissikakku

Siskoni täytti 25v ja kyseli jo hyvissä ajoin, josko voisin tehä hänen kakkunsa, tai siis tehtäis se yhdessä. No tottakai! Kakun piti tietysti olla persoonallinen, koska siskoni on persoonallinen ihminen. Ammatiltaan tämä nuori nainen on hissiasentaja, joten hissikakku kera asentajan vaikutti loistavalta idealta. Sitä se olikin, mutta kakun toteutus oli kyllä hieman haasteellisempaa, kuin odotin. Tässä tulos.


Hissin ensimmäinen kerros täytettynä ja sokerimassalla päälystettynä. Kostutus maidolla ja täytteenä mansikoita sekä Vanilla vaniljakastiketta.


valmis kakku edestä...



...ja takaa.


konehuoneen ovi lähempää (tämä on kokonaan päivänsankarin omaa kädenjälkeä)


kakku ylhäältä päin


Koko komeus lähempää :)


Kakun teko oli hauskaa joskin haasteellista. Sokerimassan kanssa olin nenätysten elämäni ensimmäistä kertaa ja pakko oli todeta, et ei ole niin helppoa miltä näyttää ja vaatii harjotusta. Kostutus tuli tehtyä vähän turhan runsaalla kädellä ja siitä johtuen kakkuteline tulvi aika ajoin. Kakku oli hyvää ja sitä tuli syötyä ihan liikaa :)

Kaisa pidetään vaan kakkutalkoot toistekin! :)

p.s. Kiitos isä, tekemäsi kakkuteline toimi loistavasti!

2 kommenttia:

  1. Nyt taitaa onnistua kommentointi, kun pystyy anonyyminäkin :)

    Onpa kunnianhimoinen kakku! Wau! Ja toteutuskin onnistunut, vitsi, ite en ikinä ois uskaltanut lähteä tollaseen kerrosprojektiin, vauvau!

    T: Adan äiti

    VastaaPoista
  2. Kiitos Adan äiti :) Kyllä mua pikkasen aluks hirvitty, mut lopputulokseen olen kyl enempi kuin tyytyväinen :)

    VastaaPoista